Alla inlägg under december 2013

Av Pernilla - 29 december 2013 17:49

Hej Ångest! Det var längesen....nej, det var det inte och du är fan inte välkommen.
Försöker rita bort ångesten, se på tv, spela spel på mobilen etc Inget funkar. Jag vill flyktsova men sov så kasst i natt. Jävla skitångest stick iväg, ut med dig!!!!!

Av Pernilla - 18 december 2013 22:45

Av Pernilla - 18 december 2013 21:07

Ångestnivån idag är nästan outhärdlig. Det känns som om hjärtat ska hoppa ur bröstet på mig! Igår kväll när jag lagt mig fick jag en enorm panikattack. Vad fan utlöser en panikattack när man ligger själv i en säng? Kommer aldrig bli klok på denna hjärnan. Den lever verkligen sitt eget liv. O den gör det inte bra:(

Av Pernilla - 16 december 2013 23:45

En sömnlös natt är inget nytt, långtifrån. Men att veta att jag om några timmar ska ta mig till jobbet, det är en olidlig tanke. Jag är inte bra på sömnlöshet, jag blir extra känslig och ångesten kommer som på beställning:( Sovit kasst sen i torsdag, pratade men min bästa läkare, som är som "stesolid i människoform", i morse och han är så klok och gör mig mindre orolig och ångestfylld. Men nu när jag ligger helt slut och kan omöjligt somna, och det trots sömntabletter:( Försöker jag frammana det vi pratade om i morse men det går så där......

Min två softa sovkompisar!

Av Pernilla - 15 december 2013 21:50

Helvetesjulen! Sen jag blev sjuk har jag blivit extra dålig kring stora helger. Klarar inte av pressen som blir med alla krav. Krav som i att umgås, krav som i att fixa massa saker. Jag försöker ta det lugnt och inte ställa för höga krav. Och jag har blivit bättre på att delegera, mycket mycket bättre. Men ändå knyter det sig i magen inför tanken på julfirande:( Jag som ÄLSKAT julen, men inte nu längre.

Av Pernilla - 10 december 2013 22:26

Ångest, denna ångest som invaderar hela kroppen och själen. När jag bara vill krypa ihop i ett tryggt hörn och bara somna bort från allt. När det knyter sig i kroppen och jag vill krypa ur mitt skinn, men ligger i en hög och inte kan röra mig. När den där lilla saken börjar gnaga och gör ett större och större hål inuti. När jag känner mig rutten inifrån och ut. Ett stort svart ruttet hål av uppgivenhet, värdelöshet och hopplöshet. När jag bara vill skrika rakt ut, hoppa från en skyskrapa så att denna smärta försvinner. När det känns som om det skulle hjälpa att ta ett rakblad och skära djupa hål i min kropp. När den stundens fysiska smärta tar bort en millisekunds psykisk smärta och det är värt det.

Så har jag det just nu!

Presentation


46 år som en dag för 7 år sen blev sjuk i en djup svårbehandlad depression.
Mamma till 2 vuxna barn.Nyseparerad efter 27 års samboskap.
Matte till 1 hund och 1 katt.
Vän, kusin, syster, dotter..........

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards