Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Akut läkarbesök

Av Pernilla - 16 januari 2015 21:01

Astma! Tack för det. Jag har ju inte så det räcker redan:( Men det lägger sig förhoppningsvis snart med inhalatorn.

En av mina föräldrar var här häromdagen. Och det var bara en massa klagande att det var stökigt, odiskat och skräp lite här och var. Kul besök:(

Mina diagnoser är nu:

*Recividerande Depression med extra allt

*Diabetes

*Hypotereos
*Stafylokockinfektion, inne på 3:e antibiotikakuren + olika salvor på 4 månader. Den vill inte ge sig.
*Astma

Och så undrar folk varför jag inte städar och diskar!?
Det är fan ta mig ett under att jag står på benen ibland.


 
 
Ingen bild

anonym

19 februari 2015 19:23

Är själv bara 17 och har varit deprimerad i ett år men berättade för c.a 2 månader det för mina föräldrar och har gått på 2 möten med en kurator, hur lång tid tog det för dig att få medicin mot din depression från att du tog kontankt med någon för att få hjälp?

Pernilla

19 februari 2015 20:54

Vad bra att du berättat för dina föräldrar! Det är ett stort steg. Jag fick medicin direkt, men det tog lång tid att hitta någon som hjälpte någorlunda. Jag hoppas att kuratorn kan hjälpa dig med läkarkontakt. Terapi/samtal är bra men jag tror på kombinationen med läkemedel. Eftersom det oftast beror på obalans vad gäller olika ämnen i hjärnan(seratonin tex). Det går ju inte att prata rätt. Lycka till! Jag håller tummarna att du får den hjälp som är rätt för dig. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 24 oktober 2015 10:27


Ska flytta. Hjärnan samarbetar inte så allt är en enda röra. Panikattacker. Flyktsömn och icke sömn. Katt som protest/stresskissar lite här och var. Nya lägenheten är större och betydligt mer som ett hem. Handfat på toaletten, bara en så sak. Stor ba...

Av Pernilla - 15 juli 2015 22:04


Livet är inget att ha!

Av Pernilla - 3 juli 2015 12:23

Fattar inte hur jag kan vara så trött som jag är. Vill bara sova hela tiden. Känns som om jag blivit förgiftat eller något. Kroppen fungerar inte. Inte knoppen heller för den delen. Sova, ha ångest, sova, ha ångest, sova.........Never ending stor...

Av Pernilla - 12 juni 2015 14:15


Grubblar mycket. På om jag ska be att få bli inlagd, på om jag är värd att slösa vård på - jag blir ju ändå inte bra. Fan, jag är verklingen inte till någon nytta. Bara massa besvär för alla. Och inte kan jag jobba och "göra rätt för mig". Jag får pe...

Av Pernilla - 5 juni 2015 20:57

Mörkret är stort och tungt nu. Min läkare vill att jag ska läggas in på psyk: "Annars kommer det svarta monstret äta upp dig". Jag känner att jag befinner mig i limbo med mig själv. Jag vet att det här är ohållbart i längden. Men jag vet också att de...

Presentation


46 år som en dag för 7 år sen blev sjuk i en djup svårbehandlad depression.
Mamma till 2 vuxna barn.Nyseparerad efter 27 års samboskap.
Matte till 1 hund och 1 katt.
Vän, kusin, syster, dotter..........

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards