Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Besök hos min bästa läkare!

Av Pernilla - 18 november 2013 10:15

Jag har nu arbetstränat i 5 veckor och det har gått jättebra. Fick en "snyting" i fredags dock då jag inte insåg att det var förmycket folk omkring mig. Liten dipp i helgen men idag känns det bra. De är jättetrevliga och snälla där jag arbetstränar, känner mig nöjd när jag ska gå dit. Än så länge är det bara varannan dag 2 timmar men det räcker för hjärnmos, bra hjärnmos alltså!!


Har varit hos min bästa läkare idag och taktikpratat inför nästa veckas möte med arbetsgivare och fk. Fick även medicin för jag har fått stresseksem i hårbotten, någon slags kortison.


Jag har fått upp mitt hb till en hyfsad nivå och diabetesen är under kontroll. Har ändrat mycket med min kost och tar även tabletter för medicinen. Vilken skillnad det är i ork när saker och ting är hela i kroppen. Innan orkade jag knappt ens ta mig uppför den enda trappan upp till vår lägenheten. Jag flåsade som om jag skulle falla ned död. Inte för att jag har bra kondis nu men jag orkar massor mer.


Sömnen är ff usel, skitjobbigt. Behöver sova extra bra nu när jag arbetstränar känner jag. Fick medikamenter för sömnhjälp och jag får köra på det helt enkelt.


                                                  
   

                                                  
                 

 
 
En flicka som är stark

En flicka som är stark

20 november 2013 20:01

Vad skönt att arbetsträningen fungerar bra :) Stor kram till dig och kämpa på!

http://enflickasomarstark.se

Pernilla

20 november 2013 22:39

Tack, vad gulligt av dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 24 oktober 2015 10:27


Ska flytta. Hjärnan samarbetar inte så allt är en enda röra. Panikattacker. Flyktsömn och icke sömn. Katt som protest/stresskissar lite här och var. Nya lägenheten är större och betydligt mer som ett hem. Handfat på toaletten, bara en så sak. Stor ba...

Av Pernilla - 15 juli 2015 22:04


Livet är inget att ha!

Av Pernilla - 3 juli 2015 12:23

Fattar inte hur jag kan vara så trött som jag är. Vill bara sova hela tiden. Känns som om jag blivit förgiftat eller något. Kroppen fungerar inte. Inte knoppen heller för den delen. Sova, ha ångest, sova, ha ångest, sova.........Never ending stor...

Av Pernilla - 12 juni 2015 14:15


Grubblar mycket. På om jag ska be att få bli inlagd, på om jag är värd att slösa vård på - jag blir ju ändå inte bra. Fan, jag är verklingen inte till någon nytta. Bara massa besvär för alla. Och inte kan jag jobba och "göra rätt för mig". Jag får pe...

Av Pernilla - 5 juni 2015 20:57

Mörkret är stort och tungt nu. Min läkare vill att jag ska läggas in på psyk: "Annars kommer det svarta monstret äta upp dig". Jag känner att jag befinner mig i limbo med mig själv. Jag vet att det här är ohållbart i längden. Men jag vet också att de...

Presentation


46 år som en dag för 7 år sen blev sjuk i en djup svårbehandlad depression.
Mamma till 2 vuxna barn.Nyseparerad efter 27 års samboskap.
Matte till 1 hund och 1 katt.
Vän, kusin, syster, dotter..........

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards