Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Pernilla - 22 juni 2013 14:30




”Dom säger ta dig i kragen och vissa att du är någonting värd!

Men när man känner efter med handen är kragen borta och finns inte längre där!”




  • Ta dig i kragen (Jaså , är det så ENKELT. Varför har ingen sagt det tidigare?)

  • Ryck upp dig (Om jag kunde skulle jag väl göra det?)

  • Vi har alla våra problem (Sagt av vårdpersonal. Och det är ju helt sant men det hjälper tyvärr inte mig!)

  • Skärp dig (Köper du ett skärp till mig då?)

  • Ta tag i ditt liv (Fan det bara halkar undan hela tiden)

  • Men det är väl bara att göra! (Ja, eller hur? Tänkte inte på det!)

  • Klart du ska följa med, det blir bra när du väl är där! (Varför är jag inte hos andra hela tiden då? Då är ju allt bar och frid och fröjd hela tiden!)

  • Du måste verkligen........(Ja, det måste jag.....)

  • Ska det vara så svårt att......(Kanske inte, men det är det faktiskt!)

  • Var mer positiv (Ok)

  • Det finns de som har det mycket värre! (Och det hjälper mig, hur?)

  • Sluta deppa, vad har du att deppa över? (Kanske för att jag inte funkar överhuvudtaget)

  • Försök nu tänka positivt (Ja, just ja! Det var ju det jag skulle göra!!)

  • Du blir hur du tänker (Helvete! Och jag som bara kan tänka och älta skit!)

  • Du måste välja att må bra (Jag lovar. Den dagen jag KAN OCH FÅR välja för min skithjärna)

  • Kan jag kan du (Varför?)

  • Älska dig själv (Just ja, det var ju det jag skulle göra. Ska tänka på det)

  • Fånga dagen, Carpe Diem (Säg såna floskler en gång till och jag slår dig på käften!)

  • YOLO (Håller med Jack Black: ”I´m fairly certain that YOLO is just Carpe Diem for stupid people”)

  • Sluta tyck synd om dig själv (Jag ska genast sluta!)

  • Jag förstår precis hur det är. Jag var jättedeppig igår kväll för att det hade gått skit med mitt matteprov. (Ja, och det är precis därför jag varit sjukskriven i 6 år. För att jag var jättedeppig igår kväll)

  • Du får ju faktiskt anstränga dig lite mer. (Ja, varför gör jag inte det?)

  • Du har väl inget att vara ledsen för! (Nej, det är ju just det som är problemet. Eftersom det inte finns något att rätta till!!)

  • Så du äter lyckopiller! (Det är möjligtvis” idag kanske jag kan kliva ur sängen piller”)

  • Se möjligheter inte hinder. (Ja, varför gör jag inte det?)

  • Det kommer att gå över (När då? När jag gifter mig, eller?)

  • Du har alltid ett val (Varför har ingen sagt det? Då hade jag ju inte valt att ha ångest från helvetet!)

  • Man kan ju faktiskt välja att inte tänka negativt. (Nu är vi där igen! Varför har ingen sagt det)

  • Allt sitter i huvudet (Sant! Tex. bristen jag har på seratonin, noradrenalin och dopamin)

Visst jag är bra på att måla fan på väggen. Har aldrig haft bra självkänsla/självförtroende. Oroar mig mycket. För allt som kan hända med barnen, med djuren, ekonomin etc Jag har en ökade känslighet och har alltid haft. Om någon hade sagt till mig att det är mitt fel ”att barnen i Afrika svälter, så hade jag trott på det.” Jag är en känslig person. Jag har svårt att säga nej. Jag ska fixa till allt och alla. Men alla käcka tillrop har och har haft en motsatt effekt!! Inte fått mig att gå framåt precis! Det funkar inte på mig......Funkar inte på någon med depression kan jag lova till 100%.

Men sluta inte prata med den som är deprimerad. Prata som vanligt! Och använd inga käcka floskler. Man är inte dum i huvudet bara för att man är deprimerad!


                                                  

                     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


46 år som en dag för 7 år sen blev sjuk i en djup svårbehandlad depression.
Mamma till 2 vuxna barn.Nyseparerad efter 27 års samboskap.
Matte till 1 hund och 1 katt.
Vän, kusin, syster, dotter..........

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards